유튜브/NEWS영어

[음식] 왜 잘나가던 피자헛이 시장에서 뒤쳐지고 있는가? 1탄

DMDADDY 2020. 11. 24. 09:04
728x90

Why Pizza Hut Fell Behind In The Pizza Wars

 

미국인의 피자 사랑은 대단하다.

Each week about100 million Americans take a bite out of their favorite pie.

매주 1억명의 미국인이 피자 한조각씩은 먹으니 말이다.

*take a bite out of: (큰덩어리에서) 한 입 베어먹다

 

매인(Maine)주와 캘리포니아(California)주 남부까지 미국 전역에

There are about 95,000 pizzerias scattered across the U.S. 9만5천개의 피자집이 있으니

원피자 원조인 이태리보다 열정이 없다고 말하면 서운할 정도다.

 

미국에서는 피자헛을 red roof restaurant이라고 한다.

*red roof restaurant : 피자헛을 가르치는 다른말

 

ㅋㅋ 설명이 필요없다.

 

해외에도 100여개의 나라에 16,000개의 체인을 가지고 있다.

 

그런데 2017년에 경쟁사인 도미노가 피자헛을 앞지르기 시작했다.

도미노 배달차에서 피자를 꺼내는 아저씨

 

그런데 이게 웬말인가? 2020년 7월 피자헛은 파산을 선언한다.

피자왕국의 성주인 피자헛은 2020년 7월 파산을 선언!

 

About 10 percent of our businesses is dining and there's obviously a big headwind against that.

10퍼센트가 식당에와서 식사하는 사업구조인데 코로나로 인해 역풍을 맞고 있다.

*a big headwind against : ~에 역풍

 

문제는 코로나로 인해 고객이 배달사업쪽으로 이동하였는데 우리도 발맞추어 사업을 어떻게 이동하느냐가 관건이다. 

How do we migrate to more of a delivery and carryout business given that's where customers are going.

*migate : ~로 이주하다. 저자주) 이주하다보다는 시장의 다른 영역으로 이동하다가 자연스러움

 

자, 본론으로 피자전쟁 구도를 보자.

피자헛, 리틀시저스, 도미노스, 파파존스 4사 경쟁구도다.

미국 4대 피자 체인 피자헛, 리틀시저스, 도미노스, 파파존스

They are locked in a fierce battle offering new products, discounts and a range of delivery options to win over customers.

*fierce : 사나운

 

So what went wrong at Pizza Hut?

피자헛에 무슨일이 일어난걸까?

 

Offset the delince of the dining experience.

식당에서 실제로 식사하는 경험을 상쇄하는 일이 일어난걸까?

 

그럼 피자헛의 태생부터 살펴보자!

 

1958년 위치타 캔자스에서 피자헛 시작

Pizza Hut got its start in Wichita Kansas in 1958.

 

피자헛 창업주인 프랭크와 댄 형제

새로운 음식을 만들어보고싶었던 두 Frank Carney와 Dan Carney 형제는 위치타 대학에서 공부하던시절 어머니에게 600달러를 빌려서 사업을 시작했다.

 

With almost no experience and a meager budget

*meager : 보잘것없는

 

The pair wrote out their first pizza recipe on a napkin.

*the pair : 그 형제들 저자주)대명사 역할을 하네요

 

Named the new Pizza Hut because the sign out front only had room for eight letters.

하하! 사인에 8자밖에 공간이 없어서 Pizza Hut이라고요?

때로는 많이 노력하지 않아도 운명적으로 나타나는 단어들이 있나봅니다.

 

 

미국 초창기의 피자헛 식당

From opening day the dish was a hit.

And the brothers quickly replicated that success by franchising the concept out to their friends

친구들끼리 프랜차이즈를 전파 확장한것이다.

 

Did you shake hands with Dan on it?이라고 물을 정도로 말이다.

 

그리고 1960년대는 캔자스주에서 폭발적으로 성장한다.

 

피자헛 미국에서 최초로 피자체인으로 성장

그리고 미국에서 최초로 피자체인으로 성장했지요.

 

The idea of sitting down for a meal becomes part of the Pizza Hut persona.

 

그리고 마침내 1970년대

By the early 1979s Pizza Hut was the number one pizza chain in the world in both sales and the number of venues.

 

계속된 확장으로 1986년에는 전세계에 5000여개 이상의 매장을 가지게 되었다.

8,90년대에 피자헛은 두가지를 실험하게 된다.

All-YOU-CAN-EAT Buffet 피자부페와

Online ordering 온라인 주문이라는 사실!

 

It was growing exponentially.

*exponentially : 기하급수적으로

 

모든 실험에도 불구하고 Share of the market has been falling since the 90s.

90년대 이후로 주가는 하락세를 면치 못했고요

 

그간 피자헛은 마케팅에 주력하는 모습을 보였는데

 

In 1999, Pizza Hut rolled out the big New Yorker pizza with a TV ad featuring Donald Trump.

1999년 도널트 트럼프 피자헛광고 출연

트럼프 대통령이 여기에도 나왔군요~ 타라~~

 

우주비행선으로도 쏩니다

First company to deliver a pizza into outer space

 

But consumers shifted to mobile ordering and delivery

Pizza Hut known historically for its dining restaurants saw its sales slide

 

In a move to counter falling revenue in 2017, the company invested 130 million dollars to improve technology boost advertising and up its fleet of delivery drivers by 14,000.

2017년에는 곤두박질치는 판매실적에 대응하고자, 1억3천만달러를 투자하여 기술, 광고, 그리고 배달인력을 14,000명까지 확대하였습니다.

 

 적극적인 확장의 결과 61%의 매장이 국외에 있게 되었고, 99%이상의 매장이 프랜차이즈 형태로 운영되었다.

피자시장은 450억불

 

The Pizza industry in the U.S. is roughly 45 billion dollar business dominated by a handful of big players.

미국 피자시장은 450억불 시장으로 거의 손가락에 꼽을만한 대기업들이 독점하고 있는 형태이다.

 

Independent mom-and-pop operators make up about half the pizzerias in the U.S. 

while regional chains and national brands make up the remainder.

*remainder : 나머지

 

소규모로 운영하는 지역피자샵이 절반을 차지하고 나머지는 체인형태의 대기업이 차지한다.

 

이제 도미노를 살펴보자

2020년도 3분기에만 17퍼센트를 성장하는 기염을 토해냈다.

Sales in the U.S. climbed more than 17 percent in its third quarter of 2020.

 

Domino's was probably the early mover in terms of tech advantage in the pizza space

 

They are generating over three quarters of their sales now coming from digital which is just a phenomenal.

 

그럼 다음편에서 도미노의 Fortressing 전략을 살펴보자!

 

To be continued...

 

영어 잘하는 아빠와 함께하는 유튜브로 영어공부하기!